30 Dagars Öppet Köp
Vi på Ulefone ger alltid dig som kund 30 dagars öppet köp på alla våra produkter i vårt sortiment.
Från vilken dag börjar öppet köp?
Dagarna för öppet köp börjar beräknas från den dag du mottog ditt paket.
Vad är kravet för att 30 dagars öppet köp ska godkännas?
För att din retur skall kunna godkännas inom ramen för 30 dagars öppet köp så måste produkten vara oanvänd, ej modifierad, i försäljningsdugligt skick och helt utan defekter samt att alla dess tillbehör finns med i förpackningen.
Min produkt var defekt under perioden av ett 30 dagars öppet köp.
Om det skulle vara så att produkten är defekt vid din beställning så omvandlas det till ett garantiärende. I det fallet kommer vi att skicka en ny motsvarande produkt till dig så fort vi har mottagit den defekta produkten till vårt lager. Om en ny motsvarande produkt inte kan levereras så betalas summan tillbaka till ditt bankkonto.
När och hur kan jag returnera min produkt?
Returer sker via vår kundservice och det är viktigt att notera att Inga paket får skickas tillbaka till vårt lager/service-center innan du har kontaktat kundservice. Kundservice kommer att ge dig instruktioner samt adressen för dit din retur ska skickas.
Hur kan jag kontakta kundservice för att returnera min produkt?
Du hittar vårt kontaktformulär för returer här. Invänta sedan ett svar från vår kundtjänst som sedan kommer hjälpa dig att returnera din produkt/produkter.
Vem står för frakten tillbaka?
Vi erbjuder inga fri returer och därmed är det du som kund som ansvarar för eventuella fraktkostnader av att skicka tillbaka din produkt/produkter. Skulle det visa sig att det rör sig om ett garantiärende så kommer vi att stå för frakten både till och tillbaka från vårt service-center i Finland. Orimligt höga fraktavgifter återbetalas ej. Kontakta kundservice om du är osäker så hjälper vi till.