Officiell distributör - Fri frakt för alla beställningar

Beställnings- & leveransvillkor

Beställnings- och leveransvillkor

1. Beställning

2. Betalningsvillkor och leveransmetoder

3. Avgift vid ej utlösta paket

4. Leveranstid och kostnader

5. Returrätt

6. Garanti

7. Uppgifternas riktighet

8. Ansvarsfrihet

9. Force Majeure

10. Tull & Moms

11. Ångerrätt och undantag från denna samt öppet köp.

 

1.  Beställning

Kunden kan beställa produkter från vårat lager i Finland.

Beställning av varor kräver inte registrering av ett nytt konto. Kunden kan genomföra ett köp genom att lägga produkter i varukorgen med knappen "Lägg i varukorgen".

Klicka vidare från kassan tills köpet är genomfört och klicka också sist på knappen "tillbaka till webbshoppen"

OBS! Notera att du fått ett bekräftelsemejl till din inbox efter att du genomfört köpet. Om du inte mottagit detta e-mail, kontakta kundservice via kontaktsidan.

Kunden ansvarar för att informationen som ges vid beställningen är korrekt. Vid beställningen ska kunden lämna uppgifter om förnamn, efternamn, gatuadress, postnummer och e-postadress. Vid val av faktura som betalningsmetod måste kunden även lämna personnummer i det angivna fältet.

Om kunden är under 18 år måste en förmyndares samtycke inhämtas för beställning av varor. I detta fall ska beställningsformuläret innehålla vårdnadshavarens namn och även dennes e-postadress. Kunduppgifterna hålls strikt konfidentiellt och kommer inte att vidarebefordras till tredje part. 

 

2.  Betalvillkor och leveransmetoder

Det finns många betalningssätt i vår webbshop. Om en kund väljer att betala via bankgiro/banköverföring så kommer en räkning att skickas via e-post. Räkningen åtföljs av ett referensnummer som måste användas vid betalningen. Betalningen registreras endast efter att vi mottagit betalningen via referensnumret som är en hänvisning till beställningen. Alla övriga betalsätt registreras direkt, och kunden får beställningsbekräftelse direkt till e-posten.

Kundens order behandlas först när betalningen har registrerats. Om kunden väljer att betala med Klarna faktura, debiterar vi en avgift på 29kr för fakturan.

Alla leveranser värda mindre än ca 200kr (20€) skickas med oregistrerat kolli-ID. Alla leveranser värda över ca 200kr skickas med registerat kolli-ID. Om paketen skickas på olika datum kan dock förmånligare produkter från en dyrare order skickas med oregistrerat kolli-ID. Ett paket med oregistrerat kolli-ID tar normalt några dagar extra att komma fram. Ett registrerat kolli-ID gör ditt paket sökbart och du kan spåra det på rutten från olika spårningstjänster.

Vid leverans med registrerat kolli-ID så kvitterar kund ut paketet från närmsta ombud. Om detta inte sker kommer paketet att skickas tillbaka till oss efter ca 2 veckor. Det är ibland möjligt att förlänga tiden som paketet hålls kvar genom att kontakta ombudet. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift av kunden för outlösta paket. (Läs mer under punkt nummer 3). Kundkrediter används alltid i första hand för att betala en eventuell frakt för paket som kommer i retur, men om kundkrediter inte finns, eller att de inte motsvarar beloppet så kan en tilläggsbetalning bli aktuell för att vi ska posta paketet igen. Om kunden hellre makulerar ordern så dras avgift för outlöst paket av det belopp som återbetalas.

Ibland händer det tyvärr att DHL/Bussgods inte skickar ut avi om att paket har anlänt, men vi skriver ut i våra mejl att paketet bör spåras av kunden själv, och vi tillhandahåller både kolli-ID samt flertalet sidor att spåra paketet från, samt också info om hur du som kund ska gå till väga.

 

3. Avgift vid ej utlösta paket

För ej utlösta paket så förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 95kr för paket med ett varurvärde som understiger 700kr. För paket med ett varuvärde som överstiger 700kr förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 395kr.

Tänk därför på att alltid hämta ut din beställning innan den går i retur.

4. Leveranstider och kostnader

När betalningen har registrerats börjar orderhanteringen. Orderhanteringstiden är normalt 1-3 dagar, men i vissa fall kan det ta längre om produkterna ej finns i lager.

Produkter som finns i vårt förköpssortiment inbegripes inte i den normala hanteringstiden. Varje specifik förköpsprodukt har en beräknad ankomsttid till vårt finska lager, och detta datum finns skrivet i produktbeskrivningen. Fördröjningar kan dock förekomma, och vi förbehåller oss rätten att ändra i dessa datum om vi råkar ut för förseningar i våra leveranser.

Leveranstiden normalt 4-6 vardagar, men vissa postnummer i Sverige tar dock längre tid att nå. De postnummer som börjar på: 62, samt 83–99 tar normalt 5-8 arbetsdagar att nå fram.

Leveranspriser:

Fraktpriset är 29kr. Om du beställer för över 700kr så är frakten gratis.

Ulefone ansvarar inte för tredje parts leveransförseningar eller fel (t.ex. post eller fraktbolag, Finnairs/SAS strejker etc.)

 

5. Returrätt

Alla produkter i Ulefones sortiment har en returrätt och kan returneras inom 30 dagar från den dagen då leveransen togs emot av kunden. Den returnerade produkten skall vara intakt, förpackningen obruten samt innehålla allt som kom med i försändelsen (t.ex. drivrutins-CD, kablar och övriga tillbehör) om inte annat avtalats. För att returen ska godkännas som ett 30 dagars öppet köp med återbetalning till bankkonto så måste produkten vara oanvänd, ej modifierad, i försäljningsdugligt skick och helt utan defekter. Om produkten är defekt, eller om det gäller ett garantiärende, så återbetalas beloppet endast som kundkrediter eller som ny motsvarande produkt. Om en ny motsvarande produkt inte kan levereras så betalas summan tillbaka till kunden.

Samtliga typer av kundreturer sker till returavdelningen/serviceavdelningen i Finland, och inga som helst returer får ske före kunden först har kontaktat kundservice. Kundservice ger instruktioner samt adress dit kundreturen ska skickas. Inga paket får skickas tillbaka till avsändaren utan att kundservice först kontaktats.

Anmälan om garantiärenden samt öppet köp-returer skall alltid göras i förväg via vår kontaktsida. Varje retur måste förpackas noggrant. Vid förpackning av känsligare komponenter bör bubbelplast eller liknande passande förpackningsmaterial användas. Vi kräver också att allt som kom med produkten återsänds, såsom tillbehör, specifikationer, manualer samt originalförpackning. Paketet skall även innehålla en ifylld returblankett som fås från kundservice.

Kundreturer som anmälts inom 30 dagar från att kunden mottagit produkten skickas tillbaka till oss efter att kunden kontaktat kundtjänst och fått anvisningar. 

Samtliga kundreturer bekostas i första hand av kunden själv. 30 dagars öppet köp ger ingen fri returrätt, och returen bekostas alltid av kunden själv. Vi ersätter inte kund för eventuella avgifter som fraktbolaget tar ut. Om det rör sig om ett garantiärende så kommer Ulefone att stå för frakt både till serviceavdelningen och tillbaka till kunden. Orimligt höga fraktavgifter återbetalas ej. Kontakta kundservice om du är osäker så hjälper vi till.

Ulefone eller Ulefones samarbetspartners löser inte ut paket/försändelser som har skickats till oss som postförskott, och vi tar inte emot några returer utan överenskommelse med kundservice på förhand. Alla returer bekostas av kunden själv. Om det är ett garantiärende så postar Ulefone givetvis den nya eller reparerade produkten helt gratis till kunden.

  

6. Garanti

Garantin omfattar endast produkter som har använts i enlighet med tillverkarens rekommendationer och instruktioner. Om felaktig användning orsakar skada på produkten omfattas inte garantin av Ulefone.

Skador som orsakas av program, virus, strömavbrott, åska, missbruk av produkter eller andra misslyckanden att följa de medföljande instruktionerna, inklusive installationsfel eller fysiska skador av kunden täcker inte reparationer under garantin. Produkten skall alltid laddas i ett jordat eluttag.

Användningen av tillbehör eller program som ökar prestanda för olika komponenter orsakar att garantin upphör att gälla. Om inte specifikt anges är Ulefone inte ansvarig för programmens eller enheternas kompatibilitet.

Garantin täcker inte normalt slitage, korrosion, oxidation, rost och naturskador. Garantin täcker inte skador på utsidan av produkten som exempelvis repor eller blekning.

Om inte uttryckligen anges är Ulefone inte ansvariga för kompatibiliteten av programvaror eller andra enheter.

Garantin gäller inte heller för fel eller skador orsakad av force majeure (t.ex. jordbävning, brand, blixtnedslag och instabil strömförsörjning). Garantin täcker inte längre produkter som har reparerats på egen hand.

Telefoner som köpts från auktoriserade återförsäljare och Ulefone Sverige har 24 månaders garanti. Tillbehör som köpts från auktoriserade återförsäljare och ulefonesverige.se har 6 månaders garanti. 

7. Uppgifternas riktighet

Ulefone är inte ansvarig för den produkttekniska informationens riktighet och förbehåller sig rätten att ändra informationen. Observera också att bilder på produkter samt produkternas tillbehör på vår hemsida kan skilja sig något från produkten och dess tillbehör som skickas.

 

8. Ansvarsfrihet

Ulefone är inte ansvarig för följdskador som är uppkomna av produkternas användning, såsom t.ex. en skada/kollision som är uppkommen vid användning av en backningskamera, eller en alkoholmätare som orsakat böter.

 

9. Force Majeure

Ulefone förbehåller sig rätten att häva köpet, om prissättningen innehåller fel pris eller om leverantören inte kan leverera beställda produkter inom rimlig tid. Med rimlig tid anses 30 dagar.

 

10. Tull & Moms

Från vårt lager i Finland kan du beställa produkter utan att behöva fundera på moms och extra avgifter, då alla våra leveranser har momsen inkluderat i priset. Dessutom har du normalt paketet inom 4-6 arbetsdagar.

11. Ångerrätt och undantag från denna samt öppet köp

14 dagars ångerrätt gäller vid köp från Ulefone
Ångerfristen på 14 dagar börjar gälla från och med dagen du har mottagit produkten eller väsentlig del av denna. Observera att det finns undantag gällande ångerrätt, bland annat för produkter som av häloskäl säljs i försluten förpackning. Det gäller exempelvis in-ear-hörlurar, CD-CD/DVD-skivor med bruten försegling, rakapparater, tandborstar och liknande. Om du vill använda dig av ångerrätten så vänligen kontakta vår kundtjänst för vidare instruktioner.