Felsökning: Högtalare, ljud eller mikrofon

Har du problem med högtalaren, ljudet eller mikrofonen på din telefon?

Kom ihåg att reparation som inte utförs av en auktoriserad serviceagent kan upphäva garantin av din Ulefone-produkt. 

1. Se till att högtalaren eller mikrofonen är fri från smuts, damm, vatten och yttre skador. Om du misstänker att smuts, damm eller vatten skulle ha trängt in i enheten, täcks detta inte av garantin. I IP68-telefoner betraktas detta annorlunda, eftersom enheten ska tåla lite vatten och mycket damm.

2. Se till att inställningarna är på och att volymen är tillräckligt hög.

3. Se till att problemet inte ligger i en av applikationer på telefonen. Om felet finns i en applikation är problemet mjukvaruspecifikt och då bör du kontakta applikationsutvecklaren.

4. Om ditt tal ekar eller låter svagt hos mottagaren av ett samtal, se till att telefonens fodral inte cirkulerar ljudet från högtalarna till mikrofonen, eller att mikrofonen eller högtalaren inte täcks av handen eller fodralet. Felet kan finnas i ett externt skyddsfodral.

5. Om dessa steg inte hjälpte och högtalaren, mikrofonen eller ljudet fortfarande är defekt, följ dessa steg för att återställa telefonen till fabriksinställningar. Felet kan vara programbaserat och felet kan åtgärdas då programvaran återställs till fabriksinställningar. Glöm inte att säkerhetskopiera din data i telefonen innan du genomför en återställning. 
6. Om problemet kvarstår och garantin är giltig kan du kontakta Ulefones service via detta formulär eller kontakta din återförsäljare. När du kontaktar kundservice, berätta exakt vad som är fel, hur problemet började och vilka åtgärder du har vidtagit för att säkerställa att problemet är korrekt felsökt.